Supporting Materials:

Matas logo

8. juni 2018

Nyt Matas univers for de unge

Matas har netop lanceret et helt nyt og spændende beauty univers, kaldet Beame. hvor unge får mulighed for at blive del af et fællesskab, lege med produkter samt dele tips, tricks og erfaringer med hinanden i et åbent og engagerende miljø.

Matas

Beame er en del af Matas’ nye strategi, ”Et fornyet Matas”, hvor der blandt andet fokuseres på kædens digitale tilstedeværelse.

Matas skal nemlig være helt uundgåelig på nettet indenfor sit felt, forklarer marketingschef i Matas, Anne Lene Hamann: “Vi skal være de største og de bedste på nettet. Derfor skal vi også være til stede, der hvor vores unge målgruppe befinder sig og tilbyde dem samme gode service og hjælp som i vores fysiske butikker,” siger Anne Lene Hamann.

Beame skal særligt leve på de sociale medier og især gennem sin egen Instagram profil og YouTube-kanal samt i det nye Beame univers på matas.dk og lidt senere også i Club Matas app’en.

Matas har i forvejen god erfaring med at engagere kunder i medlemsklubber. Club Matas har i dag 1,5 millioner aktive medlemmer, men det kræver en anden indsats, hvis man skal engagere de unge: “Vi har lavet et dedikeret team af unge medarbejdere, som sammen med kendte influencers kommer til at skabe en masse spændende indhold med brugerne. De skal engageres og involveres i universet på en helt ny måde,” fortæller Anne Lene Hamann.

Samtidig vil brugerne af universet vil blive inviteret til særlige beauty-events, få adgang til pre-lanceringer, gode månedlige tilbud og være med til at sætte deres præg på hvilke nyheder, der skal lanceres i Matas.

Beame blev lanceret den 7. juni.

Morten Huse Eikrem-Jeppesen, PressConnect, +45 53 85 07 70

Udskriv side